پرش لینک ها
مشاهده
بکشید

 

 

 

پروژه ویلا لوران

 

 

طراحی ویلا | پروژه ویلا لوران

 

استفاده از فضا در معماری همیشه به عنوان اصلی حیاتی شناخته شده است. به بیان ساده‌تر هنر معماری تا حد زیادی وابسته به این اصل است که چگونه کیفیت زندگی انسان را در یک فضای مشخص شده بالا ببرد.

اما این مساله در حوزه طراحی ویلا شاید دارای اهمیت بالاتری باشد. ویلاها یا سبک مدرن‌تر خانه‌های حیاط‌ دار همچون سالهای گذشته هنوز هم سهم مهمی در سکونت مردم در سراسر جهان را بازی می کنند.

حرکت انسان‌ها در سده‌های اخیر به شهر، وابستگی آنها به زندگی مدرن، و کمبود فضا در شهرهای بزرگ، باعث رونق آپارتمان‌ها شده و همزمان ویلا‌ها به محلی برای استراحت آنها عموما در بیرون از شهرها تبدیل شده است.

به همین دلیل طراحی ویلا همیشه مورد توجه معماران قرار داشته و هر روز نیز ویلاها شاهد طرح‌ها، سبک‌ها و کاربری‌های متنوعی می‌شوند.

 

 

مشخصات پروژه:

کارفرما: سپیده قائم مقامی، سینا اله‌بداشتی

مکان: بومهن – لوران -شهرک کشاورزی

سال اجرا: ۱۳۹۸

همکاران: سپیده قائم مقامی، سینا اله‌بداشتی، هدیه آذربایج

 

 

 

ویژگی‌های پروژه

 

استفاده حداکثری از فضا

این پروژه در زمینی به مساحت ۱۸۰ متر و بنایی حدود ۸۰ متر طراحی و اجرا شد. طبق نیاز کارفرما، حیاط خانه دارای کاربری‌های متعدد از جمله استخر و در بنا یک اتاق خواب طراحی شد. کف با میکروسمنت اجرا شد و استفاده حداکثری از شیشه برای ورود نور در این پروژه دیده شد.

 

حفظ پوشش گیاهی و دو درخت در بنا

از ویژگی‌های این پروژه حفظ پوشش گیاهی زمین و دو درخت در بنا بود. طبق طراحی‌ انجام شده درخت‌ها در وسط بنا و در فضای نورگیر جایگذاری شد و این طراحی باعث شد استفاده از نور طبیعی در بنا، اتاق‌خواب و سرویس بهداشت حفظ شود.

 

🍪 این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.