پرش لینک ها
مشاهده
بکشید

توجه به جزئیات در معماری چقدر اهمیت دارد؟ نیم‌نگاهی به پروژه وندار

یکی از پروژه‌های جذاب و متفاوت در لیست طولانی پروژه‌های گروه‌ معماری و ساخت سپینا، پروژه دکوراسیون اداری و داخلی شرکت وندار لقب می‌گیرد.

شرکت وندار یکی از استارتاپ‌های کشور است که به عنوان ارائه دهنده درگاه پرداخت و خدمات پرداخت الکترونیک شناخته می‌شود. آن‌چه در پروژه وندار مورد توجه قرار گرفته، آزادی و رهایی کارمندان پروژه است تا بتوانند با فراغ بال و خیال راحت روی فعالیت‌های روزمره و دستورهای کاری خود متمرکز شوند.

به همین دلیل توجه به معماری این پروژه اساسا اهمیت زیادی پیدا می‌کند. گروه‌ معماری و ساخت سپینا با افتخار اعلام می‌کند که پروژه وندار با طراحی متمایز خود این فرصت بی‌نظیر را برای شرکت وندار خلق کرده تا به بهترین شکل ممکن از فضای سازمانی خود با بیشترین بازده یاری بگیرند.

اما جزئیات همواره مهم است. بنابراین پروژه وندار را باید یک پروژه سرشار از جزئیات دانست. از آن‌جایی که جزئیات در طراخی داخلی و دکوراسیون اداری برای مدیریت مجموعه وندار هم اهمیت بسیاری داشته، گروه‌ معماری و ساخت سپینا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا جذاب‌ترین فضای ممکن را برای کارمندان و همکاران شرکت وندار خلق کند. از این رو به بررسی جزئیات بسیار مهم این پروژه پرداخته می‌شود.

تبدیل کردن فضاهای مرده به فضای کاربردی بوت

ساختمان‌های قدیمی همواره فضاهای خاص خود را دارند. دلیل این پدیده هم روشن است؛ در روزگاری که این ساختمان‌ها تولید می‌شدند، اهمیت متر به متر فضای ساختمان آن‌قدر که باید مطرح نبود. اما با رشد شهرنشینی و افزایش تقاضا برای محیط‌های اداری حالا شرایط تغییر کرده است.

ساختمان پروژه وندار اگرچه نوساز لقب نمی‌گیرد اما به لطف خلاقیت و ایده‌های کارشناسان ارشد گروه‌ معماری و ساخت سپینا به معنای واقعی کلمه دگرگون شده است. بنابراین فضاهای مرده این ساختمان به فضاهای کاربردی بوت تبدیل شده‌اند. برای مثال، اتاق گفت‌وگو آنلاین پروژه وندار در فضایی شکل گرفته که به نظر نمی‌رسید که اساسا کاربردی داشته باشد.

پروژه وندار

اتاق اسکایپ نیز یکی دیگر از اتاق‌های ویژه در پروژه وندار است که به معنای واقعی کلمه دگرگون شده و حالا رنگ و بوی متفاوتی دارد. این اتاق هم در شرایطی طراحی شده که شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که از آن فضای نه‌چندان مفید چنین اتاق ارزشمندی خلق شود.

استفاده از دیوارها و دیواره‌های شیشه‌ای برای جلسات گروهی

پروژه وندار

جلسات گروهی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت‌های استارتاپی در مقابل اداره‌های سنتی هستند. مدیران شرکت وندار نیز به عنوان رهبران یک استارتاپ متفاوت روی برگزاری جلسات گروهی تاکید بسیاری داشتند.

به همین دلیل گروه‌ معماری و ساخت سپینا که از اهمیت برگزاری جلسات گروهی آگاه بود، دیواره‌های شیشه‌ای را در دکوراسیون داخلی و طراحی اداری پروژه وندار به کار گرفت تا بتواند بازدهی و عملکرد کارمندان شرکت وندار را بهبود ببخشد.

شخصی‌سازی فضا برای تمرکز بیشتر و کاربردهای چندگانه؛ مانند جداکردن فضاها

پروژه وندار

حریم شخصی و آزادی‌های فردی همواره مهم به نظر می‌رسند. از آن‌جایی که کارشناسان گروه‌ معماری و ساخت سپینا به خوبی از اهمیت حریم شخصی و تاثیر آن روی عملکرد کارمندان در فضای استارتاپی آگاه بودند، شخصی‌سازی فضا را به جدی‌ترین شکل ممکن در پروژه وندار دنبال کرده‌اند.

نتیجه این تلاش‌ها آن بوده که حالا کارکنان شرکت وندار با فضاهای متعددی مواجه هستند که هر کدام از آن‌ها در عین حال که قابلیت شخصی‌سازی بسیاری دارد، می‌تواند در عملکرد شغلی آن‌ها هم تاثیرگذار باشد.

طراحی بردهای شیشه‌ای در محل نزدیک به فضای کار؛ فرصتی برای برنامه‌ریزی و تعامل

پروژه وندار

نقشه راه در محیط استارتاپی ضروری است. بنابراین مدیران یک مجموعه استارتاپی همواره به تبیین راه برای کارمندان استارتاپ خود تاکید می‌کنند.

پروژه وندار از مجموعه ارزشمندی از بردهای شیشه‌ای در محل‌های نزدیک به فضای کار یاری می‌گیرد. به همین دلیل کارکنان شرکت وندار همواره این فرصت را دارند تا برنامه‌ریزی‌های روزانه خود را مطرح کنند و تعاملی باکیفیت‌تر از قبل داشته باشند.

فرصتی برای فاصله‌گرفتن از محیط رسمی کار در فضای استراحت؛ تغییر مبلمان، فضا و رنگ و نور

چه چیزی یک شرکت استارتاپی را از یک محیط اداری دولتی متمایز می‌کند؟ پاسخ‌های بسیاری برای این پرسش وجود دارد اما شاید مهم‌ترین آن‌ها فضای شخصی و خصوصی محیط استارتاپی باشد. از آن‌جایی که بازدهی در محیط کار مهم‌ترین نکته در مسیر موفقیت یک استارتاپ است، طراحی فضای استراحت مناسب با نیازهای کارمندان یک استارتاپ هم ضروری به نظر می‌رسد.

به همین دلیل گروه‌ معماری و ساخت سپینا تلاش کرده تا با فاصله‌گرفتن از محیط رسمی کاری و اداری، فضای استراحتی متناسب با نیازهای روزمره انسانی را در پروژه وندار پیاده‌سازی کند.

بنابراین مبلمان در فضای استراحت این پروژه ساده و راحت هستند و فضا نیز خودمانی به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، نورپردازی حالتی صمیمی دارد و رنگ‌ها هم آرامش و راحتی را برای کارمندان به همراه می‌آورند.

طراحی باکس‌های گل و گیاه در کنار میزهای کاری؛ برای تلطیف فضای کاری

محیط کار اگر خشک و غیرقابل تحمل باشد قطعا کارمندان را به مرور زمان افسرده، خسته و ناامید می‌کند. این نکته به معنای واقعی کلمه مورد توجه کارشناسان ارشد گروه‌ معماری و ساخت سپینا قرار گرفته و به همین دلیل پروژه وندار با باکس‌های گل و گیاه برای میزهای کاری تزیین شده است. این اتفاق نه‌تنها باعث تلطیف فضای کاری می‌شود بلکه احساس زنده‌بودن و جذابیت بیشتر را برای کارکنان پروژه به همراه دارد.

جداکردن رابط‌های برقی از میزها برای مرتب بودن هرچه بیشتر میزهای اداری

میزهای اداری یک پدیده پیچیده هستند که کوچک‌ترین بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند باعث شکل‌گیری مجموعه‌ای از بی‌نظم‌ترین حوادث شود. به‌هم‌ریختگی یک میز اداری قطعا روی عملکرد و روحیه نیروی انسانی‌ای که پشت آن می‌نشنید هم تاثیرگذار است. به همین دلیل مرتب‌بودن و آراستگی این میزها به شکل تاثیرگذاری روی عملکرد یک مجموعه استارتاپی سنگینی می‌کند.

در چنین شرایطی، کارشناسان ارشد گروه‌ معماری و ساخت سپینا تصمیم گرفتند تا با جداکردن رابط‌های برقی از میزها، دسترسی به آن‌ها را ساد‌ه‌تر از قبل کنند. این طراحی در اوج سادگی احساس راحتی و دسترسی آسان‌تر را برای کارمندان پروژه وندار به ارمغان داشته است.

همراه با سپینا باشید:

پیام بگذارید

🍪 این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.