پرش لینک ها
مشاهده
بکشید

۸ نکته درباره طراحی اتاق مدیریت

اتاق مدیریت را باید جدی گرفت. چراکه این اتاق نه‌تنها بلندمرتبه‌ترین شخصیت یک مجموعه را میزبانی می‌کند بلکه قرار است میزبان جلسه‌های بسیار مهم و کلیدی متعددی باشد که آینده هر استارتاپ، مجموعه یا اداره را رقم می‌زند.

نیازی به یادآوری نیست که اهمیت بسیار زیاد اتاق مدیریت به معنای آن نیست که سایر بخش‌های یک ساختمان اداری اهمیت چندانی ندارند. آن‌چه اهمیت دارد، آن است که اتاق مدیر باید براساس اصول کلیدی طراحی شود و توسعه پیدا کند. بنابراین باید به اصول طراحی داخلی و معماری اتاق مدیریت توجه ویژه‌ای کرد. در ادامه ۸ نکته درباره طراحی اتاق مدیریت را بررسی می‌کنیم که مرور آن‌ها خالی از لطف نیست.

مبلمان‌ مناسب را تهیه کنید

گروه معماری و ساخت سپینا

دکوراسیون داخلی در طراحی اتاق بالاترین رتبه یک مجموعه اهمیت زیادی دارد و شاید مبلمان یکی از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون داخلی باشد. مبلمان اتاق مدیر باید به نسبت ابعاد و مساحت آن اتاق تهیه شود؛ اگر خیلی بزرگ باشد احتمالا دست و پاگیر می‌شود و اگر خیلی کوچک باشد عملا کاربرد لازم را ندارد. هم‌چنین مبلمان باید با مضمون و طراحی کلی اتاق و جزییات آن هم‌سو باشد. بنابراین جایگذاری مجموعه مبلمانی که کاملا مناسب یک اتاق مدیریتی باشند، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن‌ها توجه کنید.

فایل‌های مدیر را جدی بگیرید

مدیر یک مجموعه که می‌تواند یک سازمان اداری، یک شرکت خصوصی یا یک استارتاپ پیشرو باشد همواره اسناد، مدارک، کتاب‌ها و دفترهای بسیاری را پیرامون خودش می‌بیند. این وسایل در حقیقت بخش مهمی از کار او را تشکیل می‌دهند. اما ساماندهی این وسایل برای استفاده درست از آن‌ها واقعا کار دشواری به نظر می‌رسد. این‌جاست که بحث فایل‌های اتاق مدیر مطرح می‌شود. وسایل مدیر در اتاق مدیر باید سازماندهی پیدا کنند و فضای اختصاصی خودشان را داشته باشد. این مسئله نه‌تنها باعث افزایش نظم و انضباط محیط می‌شود بلکه در زیباترکردن فضای مدیریت هم تاثیرگذار است.

دیوارها را زیباتر از همیشه بیارایید

گروه معماری و ساخت سپینا

اتاق مدیر باید در همه ویژگی‌ها بهترین باشد. بنابراین توجه به جزییات اهمیت بسیار زیادی دارد. در چنین شرایطی، دیوارها باید در بهترین سطح ممکن آرایش شوند. فایل‌ها و قفسه‌بندی‌ها می‌توانند روی دیوارها قرار بگیرند و جدیت اتاق مدیریت را بیشتر از قبل کنند. هم‌چنین استفاده از تابلو‌های نقل‌قول انگیزشی و تصاویر نوابغ حوزه مدیریت هم می‌تواند اتاق مدیر را هدفمندتر نشان دهد. طراحی مینیمال دیوارها در این میان اهمیت بسیار زیادی دارد. به طور کلی، جدی‌گرفتن دیوارها را هرگز فراموش نکنید.

میز مدیریتی انتخاب کنید

خیلی از مدیران علاقه خاصی به میزهای مدیریتی خودشان دارند. این مسئله لزوما به معنای تکیه‌کردن آن‌ها به جایگاه، پست و مقام نیست. واقعیت آن است که مدیرها دوست دارند که میز کاری بسیار خوبی داشته باشند که نیازهای شغلی آن‌ها را برآورده می‌کند. بنابراین بسیار مهم است که میز مدیریتی آن‌ها چه ابعادی داشته باشد و به چه شکلی به آن‌ها کمک کند. میزهای مدیریتی معمولا فایل‌ها و کشوهای بسیاری دارند. از سوی دیگر، طراحی مدرن و جذابی دارند که کاربرد آن‌ها را بیشتر می‌کند. نیازی به یادآوری نیست که میز مدیریتی باید طراحی‌ای همگام با سایر جزییات اتاق مدیر داشته باشد.

کفپوش مناسبی در نظر بگیرید

گروه معماری و ساخت سپینا

اینکه اتاق مدیر یک مجموعه باید در بالاترین سطح معماری و طراحی داخلی قرار بگیرد بدون هیچ شک و تردیدی اهمیت دارد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر اتاقی هم کفپوش آن است. اتاق مدیریت هم باید کفپوش بسیار مناسب و باکیفیتی داشته باشد که انتظارات را برآورده کند. بهترین کفپوش برای طراحی اتاق مدیریت بدون هیچ تردیدی پارکت یا لمینت طبیعی لقب می‌گیرد. این نوع از کفپوش‌ها واقعا شیک و زیبا هستند و البته که به نسبت قیمتی که دارند هم به شدت مناسب به نظر می‌رسند.

فضای استراحت منحصر به فرد را جدی بگیرید

مدیران هم مانند بسیاری از کارمندان به فضایی برای استراحت و آرامش نیاز دارند. بنابراین ایجاد یک فضای استراحت منحصر به فرد برای مدیریت یک مجموعه می‌تواند بهره‌وری او را افزایش دهد و حتی اتاق مدیریت او را متفاوت و جذاب‌تر از قبل نشان دهد. فضای استراحت اما لزوما به عنوان جایی برای فاصله‌گرفتن از دغدغه‌های کاری نیست و می‌تواند به فضایی برای برگزاری جلسه‌های مهم اما صمیمی هم تبدیل شود. ضمن اینکه میزبانی از مهمانان مدیر در چنین فضایی می‌تواند حسن نیت و صمیمیت مجموعه را نشان دهد.

محیط را شخصی‌سازی کنید

گروه معماری و ساخت سپینا

اتاق مدیر یک مجموعه صرفا فضایی برای کارکردن نیست. مدیر وظیفه دارد که رهبری و هدایت مجموعه‌ای که در آن کار می‌کند را برعهده داشته باشد. بنابراین او باید در فضایی به مدیریت بپردازد که حس و حال راحتی را برای او ایجاد کند. در چنین شرایطی، شخصی‌سازی محیط به معنای واقعی کلمه اهمیت پیدا می‌کند. اتاق مدیریت نباید چندان شلوغ باشد و وسایل اضافی نباید درون آن دیده می‌شوند. از سوی دیگر، این اتاق باید هم‌سو با سلیقه و نظر مدیر مجموعه باشد. شخصی‌سازی اتاق مدیریت بدون هیچ شک و تردیدی راندمان و بهره‌وری مدیر را افزایش می‌دهد.

نورپردازی را جدی بگیرید

میزان روشنایی هر اتاقی یکی از مهم‌ترین اصول دکوراسیون و طراحی داخلی آن است. اتاق‌ها نه‌تنها نباید آن‌قدر تاریک باشند که میزبان‌های خود را آزار دهند بلکه نباید آن‌قدر روشن باشند که میزبانان خود را سردرگم کنند. اگرچه نورپردازی اتاق مدیریت باید هم‌سو با سلیقه و ارزش‌های مدیر یک مجموعه باشد اما نیازی به یادآوری نیست که استفاده از نورهای طبیعی باید در اولویت باشد. نور طبیعی همواره جذابیت بیشتری به همراه دارد و البته که کاربردی‌تر از نور مصنوعی هم به نظر می‌رسد.

کارشناسان ارشد گروه معماری و ساخت سپینا همواره آماده هستند تا با طراحی اتاق مدیریت مناسب برای مدیران به افزایش بهره‌وری آن‌ها یاری برسانند.

همراه با سپینا باشید:

پیام بگذارید

🍪 این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.